reklama

List anonymnému startupistovi

Máme tu znova dobu nachádzania anonymných listov na pracovných stoloch???!!! Tento list adresovaný anonymnému startupistovi som našiel na svojom pracovnom stole a vzhľadom na závažnosť obsahu nemôžem si dovoliť ho nezverejniť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Milý startupista!

Dovoľujem si ťa takto osloviť a poďakovať sa ti, že si. Asi ti to príde zvláštne, že ťa takto zrazu oslovujem. Hlavne preto, že ma možno dokonca ani nepoznáš a ak ma aj poznáš, tak ma nepoznáš. A práve toto by som chcel teraz zmeniť!

Oslovujem teba, milý startupista, milý ktokoľvek, kto sedí, chodí, alebo leží, ale hlavne pri tom uvažuješ o novej prevratnej službe (samozrejme internetovej, iné sa teraz nenosí), predstavuješ si ako globalizuješ svoju službu, užívateľov máš bez ohľadu na časové pásmo, či zemepisnú šírku, kľučky si u teba podávajú investori a ty nakoniec so svojim startupom končíš na burze a hneď na druhý deň si kupuješ svoj prvý súkromný ostrov. Áno, ty si stredobodom môjho záujmu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže, prosím venuj mi chvíľu času a dovoľ mi predstaviť sa.

A ja som ten, čo ti hovorí, že to takto môže skončiť. Ja som ten, čo ťa poháňa a motivuje v tvojej kreativite a práci. Ja som ten, čo ťa nerád vidí odchádzať do sveta na pracovné pobyty, kde budeš slúžiť cudzokrajcom za pár dolárov a potom ich aj u nich míňať počas túlania sa ich krajinami. Veď na to budeš mať ešte čas, keď budeš milionár. Ja som ten, čo ti ukazuje cestu, ako sa stať úspešný. Ja som ten, čo ti otvára oči a ukazuje ti, aké je bezvýznamné rozmýšľať nad benefitmi pre teba a radím ti obetovať tvojej myšlienke všetko. A tým myslím naozaj všetko: tvoj čas, tvoju kariéru, tvoj súkromný život. To sa oplatí pre ten súkromný ostrov, nie? Ja som ten, čo dúfa, že budeš vymýšľať nové nápady, realizovať ich, testovať ich, skúšať, či to vyjde. Ja som ten, čo chce mať takýchto ľudí čo najviac a urobím pre to čokoľvek. Vytvoril som pre teba priestory, aj ťa vzdelávam, učím ťa ako sa odprezentovať, dokonca by si to mal stihnúť aj vo výťahu! Super nie?! Ja ťa dokonca pošlem do zahraničia, na pár týždňov si trochu „povegetiť". Ako to bude super znieť, keď sa bude o tom hovoriť!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak to som ja, milý startupista. Ja som ten, čo všetko toto pre teba robí. A robím to pre teba, lebo ťa potrebujem! Potrebujem ťa, lebo ma (takmer) nič nestojíš a možno niečo dosiahneš. Tak toto je moje priznanie. Chcem, aby si podstupoval obete ty, milý startupista. Ja totiž viem, že šanca na úspech je mizerná. Ja viem, že keby som mal vás všetkých zamestnať, tak nič nezarobím. A ja chcem zarábať. Ja to mám naplánované! Že ty si nerobíš plány a že som ti radil ísť do toho po hlave? No áno, lebo mňa to nič nestojí. To je tvoj čas, tvoje súkromie, tvoje obetované peniaze z (možno dobre) platenej práce. Ja musím platiť svoje účty, ja mám zodpovednosť. To ty možno ešte bývaš u rodičov alebo ti rodičia dávajú peniaze na život. Takto to má byť! Ty vymýšľaj a pracuj! A ja budem stáť v úzadí, čakať na môj okamih...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak taký som bol ja... Ale zmenil som sa. Ja ti teraz dám skutočnú radu!

Milý startupista, prosím, dovoľ mi prestať ťa takto oslovovať a skúsme začať používať slovo PODNIKATEĽ. Možno to je malá zmena v slove, ale dúfam, že to je veľká zmena v prístupe. Ako PODNIKATEĽ by si mal pracovať a existovať za účelom dosahovania zisku! Tento pozitívny rozdiel medzi zarobenými a minutými peniazmi je nevyhnutnou podmienkou na prežitie teba a tvojho nápadu. Čokoľvek iné je menej dôležité a je iba prostriedok k dosahovaniu hlavného cieľa!

Milý PODNIKATEĽ, zároveň ťa chcem upozorniť na konanie, ktoré je súčasťou tvojho bežného života. Prosím, spomeň si, čo robíš v prípade, keď si ideš kúpiť auto, byt, poprípade čokoľvek, čo má stáť veľkú časť tvojich ušetrených alebo požičaných peňazí. Vyberáš, analyzuješ, premýšľaš, ako budeš danú vec používať, aký prínos bude pre teba mať, plánuješ prípadné splátky, alebo spôsob ušetrenia ďalších peňazí, kalkuluješ, čo ťa to bude ďalej stáť, aby si tú vec mal a tak ďalej. Prosím, použi podobný prístup aj pri svojom rozhodovaní venovať svoj čas, energiu, peniaze, vedomosti, súkromný život tvojmu nápadu, čiže PODNIKATEĽSKÉMU ZÁMERU. Prosím, konaj tak, aby si mal dopredu aspoň trochu predstavu, čo bude živiť teba a tvojich kolegov. A už keď budeš nad takýmto niečím rozmýšľať, prosím, napíš si to na papier, doplň si to o všetky tie veci, ktoré budeš musieť nevyhnutne spraviť, skús odhadnúť, čo ťa to bude stáť a skús si to spočítať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja viem, dávam ti hroznú radu, lebo ti môže veľmi ľahko vyjsť, že sa ti neoplatí ani začať. Ja viem, že ten nápad mal zmeniť tvoj život, a teraz sedíš nad papierom s číslami a nejako to nevychádza. No ty stále do toho môžeš ísť, len si budeš o trochu viac vedomý tvojho problému a budeš hľadať riešenie. Riešenie, ktoré by si pôvodne možno vôbec nehľadal.

Milý PODNIKATEĽ, choď za svojim snom a urob všetko pre jeho uskutočnenie. Ale vedz, že každý bude tak spať ako si ustelie. Alebo inak. Musíš vedieť, do ktorého prístavu smeruješ, aby si chytil ten správny vietor, ktorý ťa tam dovedie. Prosím, dobre si premysli, kam smeruje tvoja loď a urob tie správne kroky!

Držím palce a hádam sa uvidíme na ďalšom zaujímavom podujatí pre začínajúcich PODNIKATEĽOV!

Tvoj podporovateľ

Rastislav Kuciak

Rastislav Kuciak

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tam, kam nemôže čert pošle ženu alebo konzultanta... :-) Keďže mám doma tri baby a som konzultant, tak mám plno čertovských tém. Viac info o mojej pracovnej stránke môžete nájsť na Linkedin (kto hľadá, ten nájde). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu