Keď sa vytráca kúzlo Magia

Autor: Rastislav Kuciak | 5.2.2013 o 11:30 | Karma článku: 15,19 | Prečítané:  19774x

Volám sa Rastislav Kuciak a zopár rokov som pracoval v Telekome. Priznávam sa k tomu práve preto, že ďalšie riadky sa budú týkať práve tejto firmy a toho, ako vnímam ja konanie jej zamestnancov voči mne ako zákazníkovi. Dopredu však upozorňujem, že nasledujúce riadky sú výpoveďou mojej osobnej skúsenosti, ktorá môže byť skreslená mojím duševným stavom a nemusí byť štandardným konaním spomínaj spoločnosti (no, to mi poradil napísať právnik :-))))

Magio je moja srdcovka

Na začiatku mojej profesionálnej kariéry som mal šťastie stáť pri určitých revolučných krokoch v Slovak Telekome. Jeden z týchto krokov bolo aj vybudovanie novej služby Magio, digitálnej televízie poskytovanej (vtedy iba) cez DSL infraštruktúru. Nielen z tohto dôvodu, ale aj z dôvodu, že som bol veľmi spokojným užívateľom tejto služby od jej prvých momentov, som rád, že som väčšinu ľudí za touto službou poznal. Čiže malé intro od kedysi spokojného zákazníka máme za sebou.

Neprekuknutý obchodník alebo profesionálny „zavádzač"?

Niekedy minulý mesiac mi zazvonil telefón a na druhej strane sa ozval milý pán s vraj zaujímavou ponukou od Telekomu na MagioTV. Volal počas pracovného dňa, mal som úplne iné starosti a tak v mojich ušiach znelo iba „super akcia",  „výhodnejšie", „iba teraz" a pod. Neznalý svojho mesačného odvodu za tento nadštandard a absolútne bez prehľadu o mojej viazanosti (naposledy som to riešil asi niekedy v 2011), som si povedal, že čo už by to bolo za obchodníka, ktorý ma chce zaviazať na ďalšie obdobie, chcel by mať istého zákazníka (a doteraz dlhodobo verného) a ponúkol by mi horšie podmienky, ako doteraz. A keby náhodou aj áno, tak som zatiaľ nič nepodpísal. Tak som prikývol.

Chyba lávky...

Prišli zmluvy, resp. presnejšie dodatky k zmluvám. Tak si vravím, teraz sa na to pozriem bližšie, mám k tomu všetky podklady. Pozerám do doterajších faktúr, pozerám do dodatku (maximálne neprehľadného, hlavne v časti „Podmienky akcie"), kde zistiť okamžite cenu pre môj konkrétny program je v skutku nie veľmi jednoduché. No ako kukám, tak kukám, stále mi vychádza, že nová super akcia ma vyjde mesačne 22,49 eura na rozdiel od mojich súčasných 19,91 eura, takže navýšenie 2,58 eura na mesiac za to isté (prepočítane na 24 mesiacov by nedobrovoľný „preplatok" bol 61,92 eura za nič). Som rozhorčený, sklamaný ofajčom Telekomu, ale jedným telefonátom to celé zmetiem zo stola. Na callcentre je dodatok vymazaný, papierová verzia končí v koši. Ukončujem to FB statusom, že Telekom má o trochu menej papiera, času na rozumnejšie veci, peňazí a o jedného viac nasra... zákazníka. Týmto to pre mňa končí.

Faktúra od Telekomu

Pre mňa to skončilo, nič som nepodpísal, nič som naviac nedostal (aspoň som nespozoroval, že som niečo dostal). No neskončilo to pre mágov z Telekomu a ich určite veľmi drahý billingový systém (systém na generovanie faktúr pre zákazníkov). Prišla mi faktúra a na nej položky, ktorých dôvod a pôvod neviem pripísať ničomu inému, iba pôvodne nevinne vyzerajúcemu telefonátu a objednávke. V jednoduchosti povedané, zostali tam moje štandardné položky za 19,91 eura za mesačný balík a ďalšie 4 položky v kladných a záporných hodnotách, ktorých výška neviem odkiaľ pochádza, no s celkovým výsledkom plus ďalšie 2,38 eura (bez DPH). Čiže za polmesačné „využitie" novej akcie som si priplatil 2,38 eura, čo by malo znamenať, že za celý mesiac by som si priplatil o 4,76 eura naviac oproti pôvodnej cene. Toto je samozrejme pre mňa prekvapujúce, pretože som pôvodne vypočítal, že by som mal mesačne platiť „iba" o 2,58 eura viac. Nehovoriac o tom, že telekomunikačným mágom sa podarilo do mojej faktúry dostať aj položku „MagioTVKlasik+internet 2+ zľava" za -10,96 eura, ktorú som však nikdy nemal aktivovanú, ani som ju neobjednal v novej objednávke a ani nerušil. No, čo už.

„Babka k babce, budú kapce"

Niekto by si mohol povedať, že čo riešim, že sú úplne iné problémy a nie nejakých pár eur a to ešte k tomu si za to môžem sám. No ono ide práve o to, že aj tých pár eur, či už za túto službu , alebo úplne inú službu môže niekomu chýbať, alebo by ich vôbec dobrovoľne neplatil a iba kúsok nepozornosti využitej druhou stranou ho k tomu zaviaže. Možno najbližšie, keď sa ozve milý hlas z callcentra akejkoľvek firmy, si budem(-e) dávať väčší pozor a nepristúpim(-e) na žiadnu ponuku (a to ani verbálne) bez lepšieho zváženia a porovnania.

 

Otázky pod čiarou:

1)      Je tento spôsob predaja novou štandardnou taktikou Telekomu?

2)      Je Telekom na tom tak výnosovo a ideovo zle, že sa musí utiekať k predajným taktikám treťotriednych firiem?

3)      Ako sa môžu do faktúry dostať položky, ktoré vôbec neboli objednané, resp. môže faktúra od operátora vyzerať tak, že bežný človek si vlastne nemá šancu overiť, či vypočítaná cena je oprávnená?

4)      Bol dodatok právoplatne uzatvorený prostredníctvom telefonátu a vznikol tak nárok Telekomu na zvýšenú cenu, alebo to bol svojvoľný krok z jeho strany a tým pádom si aj svojvoľne vyfakturoval zvýšenú cenu?

5)      Ak bol dodatok právoplatne uzatvorený, prečo Telekom netrval na jeho pokračovaní a naplnení (čiže pokračovanie počas 24 mesiacov), ale dodatok bez akejkoľvek diskusie zrušil?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?